DrHealthy logo
DrHealthy logo
DrHealthy logo
Tim SchreuderKai Yiu Ho
Tim SchreuderKai Yiu Ho

DrHealthy Lifestyle programma's

Blog: Overgewicht, eigen schuld dikke bult?

Blog Blog Elk pondje gaat door het mondje, maar is overgewicht niet gewoon een disbalans van onze biochemie die we dus ook niet moeten bestrijden met minder eten maar met het herstellen van de biochemie van ons lichaam? De voeding die we dagelijks eten dient grotendeels voor het verschaffen van energie voor ons lichaam. In de voeding staan ons verschillende voedingsstoffen ter beschikking. meer ]

DrHealthy Lifestyle programma's

Blog: Waarom life-coaching meer uit alle relevante leefgebieden haalt

Blog Blog In ons dagelijks leven maken velen van ons regelmatig kennis met op een specifiek domein gerichte coaching zoals business-coaching, loopbaan-coaching, performance-coaching, corporate-coaching, etc. Life-coaching heeft betrekking op alles wat een rol speelt in het leven van de coachee, en niet alleen op werk, prestaties, privézaken of wensen. meer ]

DrHealthy Lifestyle programma's

Blog: Een opgeblazen gevoel door een gestoorde werking van de darmbacteriën

Blog Blog Heeft u ook wel eens last van hikken, boeren, een opgezette buik en een gestoorde stoelgang? Is dit allemaal ontstaan na een periode van bijvoorbeeld antibiotica, een gastro-intestinale infectie, verandering in het voedingspatroon of een impactvolle (levens)gebeurtenis? meer ]

DrHealthy Lifestyle programma's

Blog: Hoe ziet gezonde voeding eruit?

Blog: Hoe ziet gezonde voeding eruit? Blog: Hoe ziet gezonde voeding eruit? Gezonde voeding is voeding die het lichaam geen schade berokkent maar juist zorgt voor voldoende energie, eiwitten, vitamines en mineralen. In de verre oudheid, toen we nog als nomaden over de steppe trokken, was eten niet altijd voorradig. meer ]

DrHealthy Lifestyle programma's

Blog: Is fruit eten slecht voor je?

Blog: Is fruit eten slecht voor je? Blog: Is fruit eten slecht voor je? Ja en nee. We kennen het advies van het voedingscentrum om 2 stuks fruit per dag te eten. Dat advies is op zich prima, maar niet meer dan dat. Het grote voordeel van fruit is dat het vitamines, mineralen, vezels en stoffen als “antioxidanten” bevat. Dat zijn allemaal goede stoffen voor het lichaam (in de juiste hoeveelheden). meer ]

DrHealthy Lifestyle programma's

Blog: Wat is insuline resistentie en het metabool syndroom?

Blog: Wat is insuline resistentie en het metabool syndroom? Blog: Wat is insuline resistentie en het metabool syndroom? Koolhydraten uit de voeding worden in het lichaam opgenomen als glucose (lichaamssuiker) of worden omgezet in glucose (afhankelijk van het soort koolhydraat). Insuline is een hormoon dat ervoor zorgt dat deze glucose de cel in gaat waar het opgeslagen kan worden als vet. Dit vet is de reserve voor later gebruik. Insuline is dus een hormoon dat reserves van het lichaam aanlegt. meer ]

DrHealthy Lifestyle programma's

Blog: Wat zijn (essentiële) Macronutriënten?

Blog: Wat zijn (essentiële) Macronutriënten? Blog: Wat zijn (essentiële) Macronutriënten? Onze voeding is opgebouwd uit macronutriënten. Macronutriënten zijn die voedingsstoffen waar wij energie uit kunnen halen. We onderscheiden 3 macronutriënten; koolhydraten, eiwitten en vetten. Belangrijk hierbij op te merken is het feit dat eiwitten en vet, essentiële macronutriënten worden genoemd omdat het lichaam niet zonder deze twee voedingsstoffen kan. meer ]

DrHealthy Lifestyle programma's

Blog: Zijn koolhydraten slecht voor je?

Blog: Zijn koolhydraten slecht voor je? Blog: Zijn koolhydraten slecht voor je? Dat hangt ervan af. Te veel koolhydraten zijn slecht voor je. Daarnaast zijn koolhydraten slecht voor mensen met een “insuline-resistentie” of “metabool syndroom”. Overigens zijn het niet zo zeer de koolhydraten die slecht voor je zijn maar de reactie die koolhydraten uitlokken in het lichaam. meer ]

DrHealthy Lifestyle programma's

Blog: Welke energie gebruikt het lichaam?

Blog: Welke energie gebruikt het lichaam? Blog: Welke energie gebruikt het lichaam? In onze voeding zitten 3 macronutriënten. Macronutriënten zijn voedingsstoffen waar uit het lichaam energie kan halen. Deze macronutriënten zijn koolhydraten, eiwitten en vetten. De koolhydraten (suikers, zetmeel en vezels in de voeding) komen het lichaam binnen als glucose (lichaamssuiker) of worden omgezet in glucose. meer ]

deel deze pagina via

Afvallen

Afvallen

Overgewicht is een ziekte veroorzaakt door de verkeerde adviezen op het gebied van voeding, beweging en stress.

Gezond bewegen

Gezond bewegen

Verkeerd sporten is schadelijk voor je gezondheid en leidt tot overgewicht. Met de juiste adviezen wordt je fit en gezond.

Ontstressen

Ontstressen

Stress veroorzaakt overgewicht en kan bijdragen aan het krijgen van hart- en vaatziekten, kanker en dementie.

Beter slapen

Beter slapen

Hoe langer je slaapt hoe meer je afvalt. Lang en goed slapen zorgt voor meer energie en helpt je overgewicht te bestrijden.